MEIN BERLIN II

Author: Lidija / Labels: , ,





4. dan:
Bila sam u Muzeju fotografije i u Muzeju Helmuta Njutna koji su u istoj zgradi. Specifican pristup temi. Bolji je muzej Helmuta Njutna, mada ja manje volim fotografije za koje se pozira. Ima puno odlicnih aktova. Kupila sam one knjizice sa fotkama koje kad listas dobijes film. Ne znam kako se to zove, verovatno se zove nekako. To mi je neko secanje iz detinjstva.
Rucala sam kineske prolecne rolnice sa slatko ljutim sosom. Kupila sam kisobran-Berlin; ionako sam htela da ga kupim, a i morala sam jer je padala kisa.
Kisa je padala citavog dana.
Ima ludih i pijanih na ulicama.
Kisa je pljustala citave veceri.
Nisam otisla da gledam fudbal s momcima; osusila sam starke fenom, citala pesme Milene Markovic, popila pivo i zaspala.

5. dan:
Bila sam u Erotskom muzeju. U prizemlju je veliki sex shop, a na spratu su orijentalni erotski printovi, rani japanski dildoi, penisi-flaute sa Anda...
Uvece sam upoznala drugog domacina, Andreasa, koji je isto zanimljiv lik kao prvi, na drugaciji nacin. Bili smo u savrsenoj knjizari. Pili smo pivo u nekom super kafeu u bioskopskom pasazu na Alexander platzu, i jos poneko usput, setajuci. U basti tog kafea nalazi se statua gvozdenog cudovista, koje nekad ima svoj "performans" - kolaci oci, svetluca i iznenadjuje publiku.
Ovo jeste sasvim nova vrsta putovanja. Potpuno drugacija. Svidja mi se. Cini mi se da ce mi couchsurfing preci u naviku.
Probala sam cuvenu kobasicu sa karijem. Jela su uglavnom svud dobra, jer je velika konkurencija.
Nimalo mi ne nedostaje srpski jezik, mogla bih da ga ne cujem jos duugo.
Smesno je sto sam ja ovde kao neka vrsta predstavnika u kulturnoj razmeni, pa izgovaram recenice poput "We Serbs kiss three times"... i slicno;)
Inace mi klima ne odgovara. Lice mi se crveni, smetaju mi klima uredjaji koji su svuda - u pozoristu, u metrou... I ledja me nesto bole, i tako, malo sam kilava. Ali - I don´t mind.

6. dan:
Bas sam se u Berlinu napunila umetnoscu. I needed that.
Bila sam na gostujucoj Dalijevoj izlozbi na Postdamer platzu. Folker kaze da nema potrebe da ide u drugi grad na koncerte i izlozbe, jer pre ili kasnije sve dodje u Berlin.
Neke stvari su mi standard - Manove knjige, Rundekovi koncerti, Dalijeve izlozbe. Uzivam svaki put. Pored litografija ima tu i privatnih fotografija, skulptura, kolaza... Odgledala sam i film "Andaluzijski pas".
Rucala sam vegetarijanske nudle. Shoping je neizbezan. Uzela sam sandale i ruz, a nisam mogla da ne svratim u HM. Tu sam kupila jednostavnu belu bluzicu sa v izrezom, kakvu vec neko vreme trazim.
Veceras izlazim sa Norbertom.

7. dan:
Sinoc smo bili u klubu Rosi. Genijalno izgleda klub, ostali smo do 5 ujutru. Tesko je opisati ambijent, jedan od berlinskih punk-rock enterijera. Jedna prostorija je grandz kuhinja sa serpama i visecim delom. Naucila sam da igram stoni fudbal;) zarazno je.
Isla sam danas u obilazak umetnickih grafita. Fenomenalno! Najbolja stvar! Vodic je bio neki lik koji izgleda kao u pauzi izmedju dva dzointa. Glavna tema bili su skvotovi - prazni prostori koje umetnici zauzmu za svoj rad (to uskoro nece vise biti moguce u Berlinu). Bili smo u najboljem skvotu (mom omiljenom mestu u Berlinu), zove se Kunsthalle Tacheles u Orienburgerstrase. U Berlinu ima mnogo grafita, ali samo neki umetnici uspeju da se izdvoje, na pr. XO koje radi grafite modela, ili Cutter koji oko radova koji mu se dopadaju nacrta crtice kao za isecanje, ili momak koji je stvorio lik Luci, ili drugi koji crta obesene macke... Na nekim mestima, deo zida je odvaljen; zato sto je tu bio grafit nekog lika koji je postao slavan, cini mi se Benxy, pa se ti delovi zida mogu skupo prodati na E-bayu.
Moja ledja su u losem stanju, pa moram da smanjujem hodanje.
Preselila sam se kod drugog domacina, on je skroz drugaciji tip. Nacitan, kontemplativan, radoznao, pun pitanja. Soba mu je pretrpana knjigama.
Bila sam na picu sa oba domacina ovde u Fridrihsajnu.

8. dan:
Sa propusnicom, otisla sam u Pergamon - arheoloski muzej bliskoistocne, anticke i islamske umetnosti. Citavi ogromni zidovi, reljefi, kapije, preneti su ovde i cine deo postavke. Kapija boginje Istar, rimska kapija iz Mileta, Babilonska ulica iz vladavine Nabukodonosora... Treba sacekati dug red i videti sve ovo.
Probala sam stuk, to je hrskavo slatko pecivo, sa vocem i orasima, vrlo ukusno.
Ponovo sam bila u Kunsthali, skroz je ludo mesto; zamisljam jednog svog bivseg tamo, bas bi se uklopio, sve umetnici, malo smrdi na alkohol, poneko pijan negde spava, golo fizicko postojanje, uz umetnicke ideje.
Citam "Piti kafu na nekom drugom mestu" od odlicne Zizi Peker.
Uoci 1. maja svasta se desava na ulicama Berlina, pa je tako vec usred dana ovaj kraj pun pijanih koloritnih pankera, koji sede na sred ulice ili vode ogromne pse. Ima i puno policajaca koji su vec blokirali neke ulice. Sutra traba da krenem ranije.
Sad smo bili na punk koncertu Andreas i ja, i jedan policajac me je pretresao, a drugi mi je dao plasticnu casu da prespem pivo, da ne bih staklenom flasom nekog gadjala :)))

0 comments:

Post a Comment