Odlomak iz moje koautorske knjige Tragom 41

Author: Lidija / Labels: ,



ANJA
U nervozan sumrak brzo hodam trim-stazom,
upućujem se ka šumi.
•  •  •
Ne zalazim često u ovaj predeo, ali me šumska vedrozelena
podseća na rano detinjstvo i nekadašnje šetnje sa ocem. Sećam se
da me je još tad fascinirao pogled ispred mene – drveće unedogled,
kao vizuelni beskraj.
I sada me drži ta fascinacija, svetložuto-narandžasto-zelena
boja sa početka šume pretapa se u tamnomaslinastu kako pogled
odmiče. U dubini su jasne linije prekinute, kao na Esherovim slikama.
Ne gledam u neki ponor, već gledam pravo, u šumu, ali imam
osećaj vrtoglavice, šta mi se dešava?
•  •  •
Laka kišica, uz blag vetar koji je raspršuje, pada mi po licu, i
prene me iz mutnog polusna. Izgleda da me je uhvatila nagla letnja
nesvestica, tako da sam se prosula po travi. Ali mislila sam da sam
tek ušla u šumu, a sad mi se čini da sam zašla podaleko – na koju
god stranu da se okrenem, pogled nailazi na gustu zavesu od drveća,
jedina boja ovde je tamnozelena.
Dobro, možda nisam pazila, pa sam zašla dublje nego što sam
mislila. Ustajem i otresam malo zemlje sa odeće.
Ustaj i otr malo zemlj sa odeć
Ust i o mal zem s od
Šta je bre ovo, stotinu mi neumrlih!
Ups! Sad još i lupetam svašta.
Blaga kišica mi pada po rukama i osvežava me, ali kao da me
istovremeno i pecka.
Čini mi se da su kroz ovu šumu proticali razni potočići, bar
je tako bilo dok sam bila detence. Pokušaću da pronađem neki, da
sperem ostatke zemlje sa lica.
Dok koračam, mestimično ugledam nekakve bleskove u svojoj
blizini, koji kao da su proizvod varničenja nepoznatog uzročnika.
Varnice? U pustoj i dubokoj šumi? Svašta! Mora da mi deo
mozga još nije ustao sa one vlažne zemlje.
Aaa!
Upravo je varnica zaiskrila na mojoj beloj koži!
Na mo bel kož
Ovde nešto debelo nije u redu.
Moja koža je prebela, moje ruke su prenežne, moje telo menja
se, postaje malo-nežno-dečje...
I odeća mi je najednom drugačija, čitava i zategnuta, iako već
nekoliko dugih minuta (sati? dana?) bauljam po šumi na kolenima.
Ništa me ne boli, nisam povređena, samo je u glavi sve vrlo, vrlo maglovito.
Šta ovo imam na sebi? Kad i kako sam obukla ove krpice (koje
su po količini potrošenog materijala bukvalno – krpice), ležeći u nesvesti? Ili mi je ovo priredio neki bezobraznik, odlučivši da se grubo
našali sa mnom?
Ipak ne. Nema ovde nepoznatih osoba. Osećam da sam sama u
ovome, šta god to bilo.
Št m se dog
Moja odeća je sada crno-tamnocrvena (a taj kolorit preovlađuje
i u mojim mislima).
Nosim crne čarape koje dosežu do pola butina, fiksirane halterima. Veš je u crvenoj boji, kao i uska haljina, koja taman što ga
prekriva. Moja stopala (do maločas bosa, u patikama) sada se kreću
u čizmama sa visokom platformom, na čijim su đonovima ojačanja
u boji metala (hm, čizme kao oružje?)...
Ovo je uuužas! Obučena sam kako se nikad u životu nisam
oblačila – kao maloletna hongkonška prostitutka visoke klase i takva se šetam po šumi?!
P šum
I lupetam koješta, i zavarničim s vremena na vreme...
Stotinu mi neumrlih!...
Uh, opet ću da poljubim zemlj...
•  •  •
Sada sam već okupana kišom, iako je sve vreme slaba i nežna.
Dugo sam ležala. Sem psihičkog umora, ne osećam hladnoću – ne
osećam ništa telesno.
Samo mogu da vidim: na mom boku, na nadlanici, na šakama,
pri susretu sa kišnom kapljicom – zablistaju varnice! Kao da nisam
normalan čovek, već nešto sastavljeno od elektronskih impulsa, pa
se po meni neprestano dešavaju kratki spojevi.
Ka d ni č
Polako se privikavam na novo stanje (Petrija bi rekla: takvo je
čeljade čovek – na sve se navikne). Nemam ni blagog pojma o čemu
se ovde zaista radi, da li je to posledica neke hipnoze, magije ili iznenadnog ludila. Ali prestajem da brinem o tome.
Samo budem.
Kiša konačno prestaje, makar nakratko. To mi znatno olakšava
kretanje.
Nekako dobauljam do potoka, pored manjeg proplanka. Na
nebu primećujem tanku dugu, samo što sada sve njene boje naginju
ka crno-crvenoj. A šuma iz koje sam (biće iz šume?!) nacrtana je u
crveno-zelenom koloritu...
Cr zel cr
Jesam li rekla „nacrtana“? Oh, stotinu mi neumrlih, zaista sam
umorna. Samo da se ponovo ne onesvestim... Halapljivo gutam vazduh...
•  •  •
Stojim pored potoka zagledana u svoj odraz, pod solidnom
svetlošću krupnog meseca.
Sve je tu, samo što to nisam ja kakve me je dosad bilo. Kao što
sam i naslutila.
Cela moja figura je detinje sitna, a ispunjena snagom i energijom. Imam tamnu ravnu kosu, do ramena. Ova minimalistička odeća
ipak ne odslikava nekog obučenog da zavodi, već nekog obučenog
da ubije.
Šta sam – žena-dete-devojčica-devojka-mačka-elijen...
Št s
Št
Kleknem pored vode i sagnem se prema svom odrazu.
Gledaju me veoma krupne oči, ispunjene beskrajnom
osećajnošću. Svetlucave i tužne, upijaju vidljivi svet.
A to su moje oči, stotinu mi neumrlih, jer to sam sad – manga-
-devojka.
Šuma je – pozadina.
•  •  •
Sklupčam se u pozu fetusa i obuzme me najednom melanholija. Ispuštam tihi krik iz duše, koji zvuči kao životinjski bol...

0 comments:

Post a Comment