BELEŠKE O KNJIGAMA

Author: Lidija / Labels: , , , ,


BELEŠKE O KNJIGAMA:
ANTIAPSURD; KIŠA MORA PASTI; JUŽNO OD GRANICE, ZAPADNO OD SUNCA; PITI KAFU NA NEKOM DRUGOM MESTU; DRUGO TELO


ANTIAPSURD ILI KNJIGA ZA ONE KOJI NE VOLE DA ČITAJU
Aleksej Slapovski
Logos, 2007.
zbirka priča
Ocena: * * * * *

Priče iz savremene Moskve, satirične, naginju ka “apsurdaističkom” (što bi rekli moji profesori šaleći se), a napisane svežim i duhovitim stilom. Na primer, priča “Istina u oči” govori o novokomponovanom pevaču koji je shvatio da su njegove pesme besmislene i prestao je time da se bavi. Ili priča “Plemenska ljubav”, koja teče otprilike ovako: Du Ruu je došlo vreme da se ženi. A u njegovom plemenu je bio običaj da mladić zreo za ženidbu prilazi devojci i kaže “Iz?” to jest – hoćeš li da budeš moja žena, a ona odgovara ili “na” to jest da ili “po se na” to jest ne...
Svežina u obradi tema i u jeziku preporučuju ovu zbirku u hiperprodukciji savremene ruske književnosti.


KIŠA MORA PASTI
Mišel Fejber
Agora, 2004, Beograd
zbirka priča
Ocena: * * *

Vrlo zanimljive teme i fabule koje iz njih proističu. U priči “Riba” mama i ćerka se snalaze i bore protiv košmara u svetu koji je prekrila voda. U priči “Ninina ruka” data je vizura samo jednog dela tela. U priči “Gospođica Puna i gospođica Tanka” savremena opsesija telom dolazi do apsurda...
Ali, bez obzira na savršene ideje, meni obrada tema i stil izražavanja ne prijaju. Može biti da ne nešto izgubilo u prevodu, a možda je i do mene, pošto su mi stilska očekivanja specifična.



JUŽNO OD GRANICE, ZAPADNO OD SUNCA
Haruki Murakami
Geopoetika
roman
Ocena: * * * *

Ranije nisam baš nešto bila oduševljena Murakamijem, pa je ova knjiga davanje još jedne šanse.
U njoj je opisana Ljubav, kao nešto što uvek izmiče i što verovatno ne postoji sem u imaginaciji. Dobra je to ideja, to je neki prustovski trip, originalno obrađen.
Ok, on je naravno izuzetno vešt pripovedač. I moguće je da ću pročitati još neku njegovu knjigu. Ali mi neće postati omiljeni pisac. Ostaje mi utisak da se Murakami obraća nekoj drugoj ciljnoj grupi, nekoj kojoj ne pripadam. Na primer onima što im je glavna obaveza da dvaput dnevno prošetaju psa, ili već tako nešto.



PITI KAFU NA NEKOM DRUGOM MESTU
Zizi Peker
Samizdat
zbirka priča
Ocena: * * * * *

Čitala sam je u Berlinu i baš mi se uklopila sa raspoloženjem – svima nama, što nam je život takav kakav je jer živimo na mestima koja su da ne kažem kakva, sviđa se da pijemo kafu na nekom drugom mestu.
Lirski subjekti su različiti ali je to najčešće mlada crnkinja u prelomnom periodu odrastanja. Ona se sreće sa predrasudama i ljudskim reakcijama kakve ne biste mogli ni da zamislite. Glavni kvalitet knjige je toplo-satirični ton pripovedanja, koji za junakinju predstavlja način da se probija kroz život.




DRUGO TELO
Milorad Pavić
Dereta
roman
Ocena: * * * *

Uvek ću ostati Pavićev fan, bez obzira što su moji omiljeni profesori podsmevajući se govorili o njemu (pa mi je tu dolazilo do konflikta uticaja). Romani Predeo slikan čajem i Hazarski rečnik su složena, inspirativna i zabavna dela, a blizu su im Kutija za pisanje, Zauvek i dan više i Unutrašnja strana vetra.
Drugo telo je dobar roman, koji je autor napisao u poslednjim svojim godinama. U naslovu je data glavna ideja – moguće je imati drugo telo, koje je odvojeno od ovozemaljskog, propadljivog i efemernog.


Li Novak

3 comments:

Unknown said...

grešiš u vezi Murakamia...sjajan pisac...probaj sa knjigom sputnjik ljubav...

Ivana Ivošević Anđelković said...

super su ovi kratki prikazi, zapravo preporuke... uzecu antiapsur i piti kafu...
a sto se Murakamija tice, ja sam pocela Sputnik ljubav, pa ostavila, valjda je to pitanje licnog senzibiliteta...

Lidija said...

@ ramblin' man - probacu jos nekog Murakamija; nekog sam citala, ali sam zaboravila kog jer me nije nesto dotakao; zapaza on tacno neke osobine savremenosti, ali, kao sto sam rekla - cini mi se da mu ne spadam u ciljnu grupu;
@ Ivana Ivošević Anđelković - Antiapsurd se bas uklapa uz jutarnju kafu;)
Od sad pisem samo ukratko. Osim kad me placaju(:))

Post a Comment